Börja skolan

Okej, här kommer ett inlägg som inte riktigt passar in i bloggen, men jag tänkte att det kanske vore bra att skriva det ändå.
Alla snackar om att dom ska börja skolan snart och funderar på vad dom ska ha på sig och sånt. Jag fattar bara inte, varför klä upp sig? Jag förstår om man gör det när man ska börja i en helt ny klass, men att komma tillbaka till sin gamla klass igen är väl ingenting man behöver göra sig extra fin för? Dom kommer ändå att se dig varje vecka, så det spelar ingen roll om du har extra fina kläder första dagen! Var dig själv istället så kommer du se att det går mycket bättre.
Jag tror att allt detta blir ännu värre av att fjortisbloggarna (ni vet vilka jag snackar om!) pratar om att dom ska handla saker till skolan, kläder och saker, och att dom ska fixa det ena och det andra innan skolan börjar. Men herregud, det spelar ingen roll! Alla i din klass kommer ändå att se dig på dina värsta dagar.
Nu säger jag inte att man inte får göra det, men man ska inte känna sig tvingad till det, och du behövar ebsolut inte vara nervös för att "tänk om jag har finare kläder än alla andra?" "tänk om alla andra har klätt upp sig och inte jag?" För det spelar ingen roll. :)


Kommentarer

Postat av: FS

sv: hahah, om du har tips skicka till min mejl ist .. ;)

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback